Content marketing

Czym jest content marketing i dlaczego warto w niego zainwestować?

 

Content marketing, czyli marketing treści, to nic innego jak promocja usługi bądź produktu poprzez wysokiej jakości content. Może być to fachowy artykuł, ciekawa grafika czy też e-book lub film. Ważne, by zainteresować użytkownika. Nie wiesz jak to zrobić? Powierz to zadanie nam. Stworzymy materiały, które zachęcą Twoich odbiorców.

 

CTA: Dotrzyj do klientów za pomocą treści. Skontaktuj się z nami

 

Dostarczaj wartościowych informacji

 

Ważne, by informacje, które tworzysz były przydatne. Obecnie Klienci rzadko kiedy podejmują decyzję pod wpływem impulsu. Zakupy stają się coraz bardziej przemyślane. Zanim użytkownik zdecyduje, czy chce wydać pieniądze na dany produkt lub usługę, wcześniej szuka informacji na ten temat w internecie. W tym celu przegląda strony www, czyta artykuły i recenzje, ogląda filmy. Dzięki temu wyrabia sobie opinię, a jego zakup jest w pełni przemyślany. Często chce się czegoś dowiedzieć, potrzebuje praktycznych wskazówek. Wartościowy content to sposób na zaciekawienie potencjalnego klienta, a tym samym zachęcenie go do kupna lub zostawienia swoich danych kontaktowych.

 

Dlaczego content marketing jest  tak ważny?

 

Content marketing jest coraz bardziej doceniany przez osoby, które zajmują się promocją i reklamą. 52% marketerów twierdzi, że spotkania, podczas których omawiane są działania content marketingowe przynoszą efekty, a 88% firm B2B deklaruje korzystanie z content marketingu – wynika z raportu B2B Content Marketing (2016 Benchmarks, Budgets, and Trends – North America, Content Marketing Institute). Coraz częściej zamiast tradycyjnych reklam inwestuje się w materiały wideo czy e-booki. Wprawdzie ich realizacja jest bardziej pracochłonna, ale też taki content jest dla klientów znacznie atrakcyjniejszy.

 

Dotrzyj do swoich Klientów

 

Ciekawe informacje to sposób na dotarcie do potencjalnych Klientów i zainteresowanie ich Twoimi usługami. Jeśli użytkownik znajdzie materiał, który go zaciekawi, szybciej podejmie decyzję zakupową. Nabierze także zaufania do twojej marki i może stać się lojalny wobec twojej firmy. Nie od dziś wiadomo, że powracający Klienci to prawdziwy skarb. Prawdopodobieństwo konwersji w ich przypadku jest nawet 9 razy większe, a z każdym kolejnym zakupem zostawiają oni coraz więcej pieniędzy w Twojej firmie (raport Adobe 2012). Żeby jednak dotrzeć do potencjalnych zainteresowanych, trzeba dostarczyć im wartościowych treści. Temu właśnie służy content marketing.

 

Dlaczego warto prowadzić działania content marketingowe?

 

Nie jesteś przekonany do content marketingu? Dowiedz się, dlaczego warto postawić na taką formę komunikacji?

 

  • budujesz wizerunek eksperta w branży i zdobywasz zaufanie
  • dostarczasz klientom przydatnych informacji i wpływasz na ich decyzję
  • pozyskujesz tzw. dojrzewające leady, czyli kontakty, które za jakiś czas mogą przekształcić się w Klientów Twojej firmy
  • zwiększasz rozpoznawalność marki w internecie.