Content marketing musi być przemyślany. Dowiedz się dlaczego

Content marketing to obecnie dominujący trend w promocji firm. Dzięki wartościowym treściom można dotrzeć do Klientów i zachęcić ich do danego produktu lub usługi. Konsumenci są coraz bardziej wymagający i zanim zdecydują się na zakup danego produktu szukają informacji na jego temat w internecie. Stąd tak ważne jest to, by dostarczać wartościowy i przydatny przekaz. Czy można zająć się tym samodzielnie?

Czym jest content marketing?

Content marketing, to promocja produktu lub usługi za pomocą wartościowych treści. Ważne jest, by dostarczyć użytkownikowi dokładnie tego, czego szuka. Materiały muszą być przydatne. W dłuższej perspektywie ciekawe i aktualne treści pomagają pozyskać wartościowe leady, wpływają na budowanie zaufania i wizerunku eksperta w branży. Stąd też tak ważne jest, by się tym zająć. Wśród przedsiębiorców istnieje coraz większa świadomość na temat tego, że trzeba dostarczać odbiorcom dokładnie to, czego szukają. To najlepszy sposób na to, by zdobyć ich lojalność i przywiązanie. Współcześnie coraz rzadziej podejmujemy decyzje zakupowe pod wpływem impulsu. Są one raczej poprzedzone dokładną analizą rynku. Internauci szukają porad, artykułów na temat tego, który produkt jest lepszy. Chcą dowiedzieć się, czym różnią się  od siebie poszczególne modele czy warianty. Jeśli prowadzimy biznes i dobrze znamy swoje artykuły czy usługi, dlaczego by nie podzielić się tą wiedzą z odbiorcami? To pomoże im wybrać dokładanie to, czego szukają, a w naszym przypadku znacznie zwiększy prawdopodobieństwo konwersji.

Nie tylko artykuły…

Wiele osób sądzi, że content marketing to w głównej mierze artykuły publikowane na stronie firmowej. Jednak pojęcie to jest znacznie szersze. To także różnego typu poradniki, instrukcje, e-booki, grafiki, filmy wideo. Ograniczanie się tylko na artykułach nie zawsze jest wystarczające. Trzeba stworzyć oryginalny i unikalny content, który zainteresuje odbiorców. Jeśli prowadzimy np. sklep internetowy z rzeczami dla instalatorów, można pokusić się o wrzucenie na stronę schematów podłączenia czy np. filmu instruktażowego pokazującego, jak montować poszczególne komponenty. Zaletą dobrego content marketingu jest także większy ruch na stronie internetowej. Klienci zainteresowani danym tematem nierzadko przekazują go swoim znajomym czy publikują na forach internetowych. Tym sposobem informacja o naszej firmie rozprzestrzenia się w zawrotnym tempie, a nasza marka staje się coraz popularniejsza.

Czy można samodzielnie tworzyć treści?

Oczywiście, że tak. Niestety, z ich skutecznością może być już bardzo różnie. Lepiej powierzyć to zadanie specjalistom, którzy stworzą przekaz w taki sposób, by zainteresować użytkownika. Ponadto, firmy zajmujące się tworzeniem wartościowego contentu korzystają z narzędzi analitycznych. Na ich podstawie dobierają temat, który dla użytkownika może być ciekawy. W ten sposób prawdopodobieństwo, że materiał znajdzie poklask wśród internautów jest znacznie większe. Stąd też nie warto samodzielnie zajmować się marketingiem treści, bo wówczas może okazać się, że nie będą one miały przełożenia na sprzedaż. Jednym słowem, będą nieskuteczne. Content musi być przemyślany.

Regularnie publikuj materiały…

Oprócz dostarczania ciekawych i angażujących treści warto pamiętać, by regularnie je publikować. Jeśli będą one dodawane bardzo rzadko, użytkownicy mogą do nich nie dotrzeć. Im więcej przydatnych materiałów na stronie internetowej, tym lepiej. To powoduje, że internauci przeglądają jedną treść za drugą. Co za tym idzie, spędzają więcej czasu na naszej witrynie. Tym samym zwiększa się prawdopodobieństwo konwersji.