Jak dotrzeć do klienta 2.0? Postaw na wartościowe treści
Na rynek wkracza nowy typ konsumenta określany mianem klienta 2.0. To duże wyzwanie dla firm działających w internecie, gdyż takiego odbiorcę jest znacznie trudniej pozyskać – jest niecierpliwy, nie przywiązuje się do marki, szybko przechodzi do konkurencji. Zwraca bardzo dużą uwagę na jakość obsługi. Jak skutecznie walczyć o klientów 2.0?
Pokaż, że jesteś ekspertem
Klient 2.0 jest przede wszystkim głodny wiedzy. Informacji najczęściej szuka w internecie. W tym celu korzysta ze smartfonów, tabletów. W jego przypadku granica między światem cyfrowym a rzeczywistym jest bardzo płynna. Co to oznacza w praktyce? Jeśli już idzie do sklepu, to bardzo często na miejscu szuka opinii o danym produkcie w sieci, korzysta z porównywarek cenowych. Ceni sobie wartościowe i przydatne informacje. Jeśli chcesz zawalczyć o takiego klienta, musisz zadbać o wysoki standard usług, ale także pokazać mu, że jesteś fachowcem i znasz się na rzeczy. Dobrym sposobem na zaprezentowanie swoich usług lub produktów jest content marketing, czyli marketing treści.
Co może zainteresować Twoich klientów
Żeby dotrzeć do klientów 2.0, należy dostarczać im dokładnie takich treści, jakich szukają. W tym celu warto posługiwać się przydatnymi narzędziami do analizy danych, by dowiedzieć się, czego szukają nasi odbiorcy, co może ich zainteresować. Tylko w ten sposób można wpływać na ich decyzje zakupowe. Dobrze sprawdzają się poradniki, tutoriale, grafiki, instrukcje. Trzeba jednak pamiętać, by dostarczany materiał był przedstawiony w przystępnej formie. Musi być ciekawy i unikalny. Jeśli informacje będą powielone z innych stron, wówczas będą one mało atrakcyjne dla konsumenta. Kiedy prowadzimy daną firmę, to z całą pewnością, mamy specjalistyczną wiedzę, którą warto się dzielić.
Nie działaj na własną rękę…
Żeby publikowane treści były dla Klientów interesujące, należy korzystać z odpowiednich narzędzi analitycznych, a także zadbać o formę materiału. Niezależnie, czy opracowujemy e-book, artykuł blogowy czy też film wideo, trzeba zadbać o jego profesjonalne przygotowanie. Najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom, którzy będą wiedzieli, na co zwrócić uwagę i przygotują naprawdę interesujący content. Warto też zadbać, by materiały były dostarczane w miarę regularnie. Jeśli więc zależy nam, by skutecznie docierać do potencjalnych Klientów nie zajmujmy się działaniami z zakresu content marketingu we własnym zakresie.
Nie zapominaj o dobrej obsłudze
Trzeba pamiętać, że klient 2.0 jest bardzo niecierpliwy. Jeśli wyśle maila z zapytaniem, oczekuje, że dostanie odpowiedź w ciągu kilku minut. Jeśli będzie chciał poznać szczegóły na zadany temat, oczekuje natychmiastowej reakcji. W przeciwnym razie szuka wsparcia u konkurencji. Jeśli więc uda się zainteresować taką osobę naszą firmą, np. poprzez wartościowy content, nie możemy dopuścić do tego, by przez nieprofesjonalną obsługę zrezygnował z oferowanych przez nas produktów czy usług. Trzeba bardzo przykładać się do tego, by zapewniać wysokie standardy sprzedaży.