W jaki sposób ciekawe treści pomagają w pozyskiwaniu „dojrzałych leadów”?
Coraz więcej osób dociera do konsumentów poprzez działania content marketingowe. W ten sposób można pozyskać tzw. dojrzewające leady, czyli kontakty, które w przyszłości mogą przekształcić się w klientów firmy. Na czym polega ten proces?
Zdobywaj zaufanie klientów
Poprzez dostarczanie praktycznych i przydatnych informacji możemy zainteresować potencjalnych klientów naszymi produktami lub usługami. Proces ten przebiega jednak stopniowo. Zanim użytkownicy zainteresują się naszą propozycją, najpierw regularnie odwiedzają naszą witrynę w poszukiwaniu przydatnych i ciekawych materiałów. Przeglądają zawarty na stronie content i na tej podstawie zdobywają specjalistyczną wiedzę. Poznają wady i zalety produktu lub usługi. Jeśli już zdobędziemy zaufanie takich osób, to w przyszłości, kiedy faktycznie będą oni potrzebowali naszych produktów, prawdopodobnie szybko podejmą decyzję zakupową. Jednym słowem, dobry content pomaga pozyskać „dojrzałe leady”, czyli osoby, które znają już naszą ofertę i są nią zainteresowani. Od tego momentu zaledwie krok dzieli nas od realnej sprzedaży. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców przeznacza spore środki z budżetu promocyjnego na przygotowanie wartościowych i przydatnych materiałów. Warto jednak zlecić to zadanie specjalistom, by opracowywane treści były ciekawe i podane w przystępnej formie. Content musi być oryginalny i odpowiadać na zapotrzebowania grupy docelowej.
Docieraj do szerokiego grona odbiorców
Ważne jest to, że poprzez działania content marketingowe, możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorów. Dlaczego tak się dzieje? Jeśli użytkownika zainteresuje dany materiał, może go rozprzestrzeniać, przesyłać do swoich znajomych lub zamieszczać linki na forach internetowych czy kanałach social media. Tym sposobem można dotrzeć do wielu osób zainteresowanych naszymi produktami lub usługami. Co ważne, w porównaniu z nachalną reklamę, taki sposób pozyskiwania użytkowników jest w pełni naturalny i do tego skuteczny. Klienci ufają poleceniom. Dotyczy to zarówno świata wirtualnego, jak i rzeczywistego. Często przed podjęciem decyzji zakupowej internauci sprawdzają opinie innych na temat produktu. Jak widać za pomocą dobrych treści można skutecznie docierać do potencjalnych klientów i warto z tego skorzystać.
Lojalni klienci na wagę złota
Klienci, którzy zaufali naszej firmie są bardzo cenni. Z każdym kolejnym zakupem wzrasta prawdopodobieństwo konwersji. Poza tym, często polecają oni markę innym. To właśnie dzięki lojalnym odbiorcom można zapewnić sobie stałe obroty i pozwolić na rozwój firmy. Warto więc o to zadbać, a jednym ze skuteczniejszych sposobów jest właśnie dostarczanie specjalistycznych materiałów i tym samym budowania wizerunku eksperta. Warto skorzystać z tego, że znamy swoją branżę od podszewki i po prostu dzielić się tą wiedzą z innymi. W ten sposób można wybić się na pozycję lidera, rozwinąć firmę, a przede wszystkim pozyskiwać stałych klientów, którzy mają do nas pełne zaufanie.